Bebeklerde Pasaport ve Vize İşlemi

Merhaba,

Bade Duru için pasaport ve vize alım işlemleri sırasında kendimi google'a bakarken bulunca bu süreci bende anlatmak istedim. Öncelikli olarak 10 aylık bir bebekle gözüm korksa da gözümü karartarak yurtdışına çıkmaya karar verdim. İyiki vermişim :) Pasaport işlemleri için bizim için geçerli prosedürler minnoşlarımız içinde geçerli, onlara verilen maksimum pasaport süresi 5 yıllık ama, bende Duru için 5 yıllık pasaportu tercih ettim. Biyometrik resim şart tabiki, fotoğrafçıda yaptık çekim işlemini öyle güzel pozlar verdi ki dayanamayıp aldık bir çoğunu. Pasaport randevusuna giderken bebeğiniz ve yasal velileri yani anne ve baba yanında mutlaka olmalı yoksa işlem yapmıyorlar. Pasaport harcı, resim ve velilerden alınan imza sonrasında 1 hafta içerisinde bebeğinizin pasaportu elinizde.

Vize işlemleri içinse, biz Belçika konsolosluğuna başvurduk. Gerekli belgeleri tamamladıktan sonra sitesinde yazan bebeğin mutlaka yanınızda olması ben Duru ile birlikte gittim fakat orada sorduğumda bebeği getirmesinde işlem yapabiliriz dediler. Hangisi doğru bilemiyorum. Belçika schengen vizesi için görevlendirilen firma VFS Global 72 TL hizmet bedeli ile sizden belgeleri alıp konsolosluğa iletiyor. Sağlık sigortasıda yaptırmanız gerekiyor bende firma içerisinde bulunan kişilerden yaptırdım. 178 TL vize ücreti var ama bebeklerden bu ücret alınmıyor. Belgeleriniz eksik değil ise 1 hafta içerisinde schengen vizeniz elinizde.

Eeee o zaman size şimdiden iyi tatiller :)

 Ebru

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Sosyal Eküriler Paylaşım Alanı © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops