Slime çılgınlığı :)

  Bu aralar Nisa boraks isteyip duruyor hayırdır dedim boraks ne??? Meğer slime adı verilen bir çeşit oyun hamuru yapılıyormuş. Hemen aldık yaptık. Boraksı bulmak zor oldu eczaneden rica edip bir avuç aldık. Bu arada boraktan deterjan yapmayı ve temizlikte kullanmayı öğrendim. Bugün denedim. Tülleri yıkıyordum deterjana kalan boraksı ekledim sonuç harika. Tülümün rengi kremdi. Her yıkamada rengi böyle heralde diyordum koyu renk oluyordu. Meğer rengi farklıymış yedi yıllık tülüme hayran oldum.




Gelelim slime nasıl yapılır? 
Biz su bazlı tutkal kullandık. Tutkaldan biraz az su döktük ve karıştırdım. İçine pembe sim döktük. Oje veya gıda boyası da dökülebilirmiş internette tarifler çeşit çeşit. İyice karıştırdık. Sonra ben boşalan tutkal şişesine biraz su ve biraz boraks döktüm. Tuz gibi bir madde zaten. Borakstam bir tutam da yemeğe tuz atar gibi tutkal karışımına döktüm. Tutkal şişesinin içinde iyice karıştırdım su boraks karışımını. Sonra tutkal karışımına döktüm ve hızlıca karıştırdım. Harika bir hamır oldu. Kullanmadığımızda buzdolabı poşetinde saklıyoruz. Tavsiye ederim ☺️

Banu

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Sosyal Eküriler Paylaşım Alanı © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops