Amipli dizanteri

Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır yazı paylaşamıyorum. 2016 benim için nedense hastalık yılı oldu. Allah dermansız dert vermesin çok şükür hep iyi, işini bilen doktorlara denk geldim. Son vukuatım da "amipli dizanteri" 🙈

Hangi şikayetle gittim?
Üç gün boyunca karnım ağrıdı. İlk iki gün ishaldim. Sürekli yediklerimi ishal olarak çıkartıyordum. Kuru fasulye yemiştim ona bağlamıştım olayı o yüzden fazla ciddiye almadım. Üçüncü gün karın ağrım arttı. Dışkımı kontrol ettiğimde sümüksü yapıların varlığı dikkatimi çekti. Çok fazla mukus vardı. Peçeteye sildiğimde de mukus ve kan parçaları geliyordu. Karnım çok ağrıyınca sevgili ekürim Ebrucuğuma danıştım. Eşi doktor olduğu için Metin Bey'e danıştık. O da hemen doktora gitmemi söyledi. Amipli dizanteri vakası :(

Hastanede neler yapıldı?
Kan tahlili, idrar tahlili ve gaita adı verilen dışkı tahlili yapıldı. Dışkı tahlili benim için en zoruydu çünkü sadece mukus çıkartıyordum. Tahlillerin sonuçlarına bakınca acil doktoru antibiyotik serum verdi. Hastanede serumu aldım. O gece daha rahat uyudum.

Hangi bölüme doktora gitmekiyim?
Acil doktorum sabah genel cerraha gitmemi söyledi. Metin Bey de dahiliye doktoru. Bu iki bölüme de gidebiliriz. Ben tahlilllerimle genel cerraha gittim. Sordu anlattım, sordu anlattım :) amipli dizanteri dedi. İki farklı antibiyotik, bir suda eriten oroflor adında toz ilaç verdi ve bol bol tuzlu ayran önerdi. Yediğim bir şeyden geçmiş. Ben ki her salatayı sirkeli suda bekletmeden yemeyen insan, sakınan göze çöp batarın canlı örneği oldum. 

Amipli dizanteriden nasıl korunmalıyız?
Yediklerimizi bol suda yıkamalıyız. Amipler 50 dereceye kadar dayanıyorlar. O yüzden yemekleri kaynatarak yemeliyiz. Dışarıdan fazla yiyip içmemeliyiz. Hijyen hijyen hijyen...

Bulaşıcı mıdır?
Bir bulaşıcılıktan söz edilmedi. Sadece tuvaletimi yaptıktan sonra çamaşır suyu ile sterilize etmeliyiz.

Her işin başı sağlıktır. En büyük zenginliğimiz. Sağlık dolu günler dilerim. 
Banu

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Sosyal Eküriler Paylaşım Alanı © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops